Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Międzyrzeczu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony
https://firma.miedzyrzecz.pl/

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Filmy, materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji , napisów dla osób głuchych,.
  • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
  • Brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków.
  • Część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR).
  • Dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.).

Treści nieobjęte przepisami

  • Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Nadmierne koszty

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Informacja o przeprowadzonej analizie wskazującej nadmierne obciążenie jako powód braku dostępności –

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o
Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się: – PJM (polski język migowy), – SJM (system językowo-migowy), – SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych). Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany poniżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.

Skróty klawiaturowe

  • Funkcjonują standardowe skróty klawiszowe.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Informacji udziela: Główny specjalista ds. informatycznych.
  • Kontakt: Mirosław Matla
  • E-mail: um@miedzyrzecz.pl
  • Telefon: 957426930
  • Fax: 957426960
  • Mirosław Matla ,
  • Adres:
    ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz.
  • E-mail:
  • E-mail: um@miedzyrzecz.pl

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Ewa Walkowska – Sekretarz ,
  • Adres:
    ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz ,
  • E-mail:
  • E-mail: um@miedzyrzecz.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji
Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Urząd Miejski w Międzyrzeczu udostępnia następujące aplikacje mobilne: brak

Dostępność architektoniczna

Urząd Miejski w Międzyrzeczu

ul. Rynek 1, ul. Rynek 7, ul. Rynek 11, ul. Reymonta 5
66-300 Międzyrzecz

Do budynku (ul. Rynek 1) prowadzi jedno wejście. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy tj. od godz. 7.00 do godz. 15.00 (od wtorku do piątku) oraz od godz. 8.00 do godz. 16.00 (w poniedzałki).
Parter budynku Urzędu przy ul. Rynek 1 dostępny jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście znajduje się od strony ul. Rynek: znajduje się tam podjazd pod drzwi, w celu przywołania urzędnika można skorzystać z dzwonka zainstalowanego przy drzwiach z prawej strony.
Na placu wokół Ratusza dostępne jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku jest pętla indukcyjna, która znjaduje się na parterze budynku.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze budynku Ratusza, ul. Rynek 1 w każdej sprawie. Dla klientów głuchoniemych istnieje możliwość skorzystania z zdalnego tłumacza języka migowego.
Można także skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się:
– PJM (polski język migowy),
– SJM (system językowo-migowy),
– SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych).
Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.

Pozostałe budynki tj. przy ul. Rynek 7, ul. Rynek 11, ul. Reymonta 5 nie posiadają dostępu dla osób z niepłnosprawnościami głónie ruchowymi, poruszającymi się na wózkach. W przypadku konieczności załatwienia sprawy w komórkach tam się znajdujących należy zastosować procedurę umówienia spotkania podaną powyżej.
We szystkich budynkach nie ma windy.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://firma.miedzyrzecz.pl/kontakt/
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://firma.miedzyrzecz.pl/kontakt/
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://firma.miedzyrzecz.pl/kontakt/
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://bip.miedzyrzecz.pl/346/Raport_dostepnosci/ /
  • Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się: – PJM (polski język migowy), – SJM (system językowo-migowy), – SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych). Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.