Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Międzyrzeczu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej
strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony
https://firma.miedzyrzecz.pl/
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Filmy, materiały multimedialne nie posiadają audiodeskrypcji , napisów dla osób głuchych,.
- Część plików nie jest dostępnych cyfrowo.
- Brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków.
- Część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR).
- Dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.).
Treści nieobjęte przepisami
- Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Nadmierne koszty
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Informacja o przeprowadzonej analizie wskazującej nadmierne obciążenie jako powód braku dostępności –
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o
Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się: – PJM (polski język migowy), – SJM (system językowo-migowy), – SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych). Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany poniżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.
Skróty klawiaturowe
- Funkcjonują standardowe skróty klawiszowe.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Informacji udziela: Główny specjalista ds. informatycznych.
- Kontakt: Mirosław Matla
- E-mail: um@miedzyrzecz.pl
- Telefon: 957426930
- Fax: 957426960
- Mirosław Matla ,
- Adres:
ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz. - E-mail:
- E-mail: um@miedzyrzecz.pl
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Ewa Walkowska – Sekretarz ,
- Adres:
ul. Rynek 1, 66-300 Międzyrzecz , - E-mail:
- E-mail: um@miedzyrzecz.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji
Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Urząd Miejski w Międzyrzeczu udostępnia następujące aplikacje mobilne: brak
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Międzyrzeczu
Do budynku (ul. Rynek 1) prowadzi jedno wejście. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy tj. od godz. 7.00 do godz. 15.00 (od wtorku do piątku) oraz od godz. 8.00 do godz. 16.00 (w poniedzałki).
Parter budynku Urzędu przy ul. Rynek 1 dostępny jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście znajduje się od strony ul. Rynek: znajduje się tam podjazd pod drzwi, w celu przywołania urzędnika można skorzystać z dzwonka zainstalowanego przy drzwiach z prawej strony.
Na placu wokół Ratusza dostępne jest miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku jest pętla indukcyjna, która znjaduje się na parterze budynku.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze budynku Ratusza, ul. Rynek 1 w każdej sprawie. Dla klientów głuchoniemych istnieje możliwość skorzystania z zdalnego tłumacza języka migowego.
Można także skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się:
– PJM (polski język migowy),
– SJM (system językowo-migowy),
– SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych).
Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.
Pozostałe budynki tj. przy ul. Rynek 7, ul. Rynek 11, ul. Reymonta 5 nie posiadają dostępu dla osób z niepłnosprawnościami głónie ruchowymi, poruszającymi się na wózkach. W przypadku konieczności załatwienia sprawy w komórkach tam się znajdujących należy zastosować procedurę umówienia spotkania podaną powyżej.
We szystkich budynkach nie ma windy.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://firma.miedzyrzecz.pl/kontakt/
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://firma.miedzyrzecz.pl/kontakt/
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://firma.miedzyrzecz.pl/kontakt/
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://bip.miedzyrzecz.pl/346/Raport_dostepnosci/ /
-
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej przy pomocy tłumacza języka migowego powinna zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem jej załatwienia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). W zgłoszeniu należy podać zwięzły opis sprawy oraz wskazać metodę komunikowania się: – PJM (polski język migowy), – SJM (system językowo-migowy), – SKOGN (sposób komunikowania się osób głuchoniemych). Zgłoszenie winno być dokonane za pomocą dostępnych środków komunikacji na podany powyżej adres, numer telefonu, faksu lub e-mail.